» » » جلسه شوراى ادارى در شهرستان پارسيان به رياست مهندس مهدى دوستى استاندار استان هرمزگان برگزار شد


جلسه شوراى ادارى در شهرستان پارسيان به رياست مهندس مهدى دوستى استاندار استان هرمزگان برگزار شد

جلسه شوراى ادارى در شهرستان پارسيان به رياست مهندس مهدى دوستى استاندار استان هرمزگان برگزار شد

به گزارش روابط عمومى فرماندارى شهرستان پارسيان؛ جلسه شوراى ادارى در شهرستان پارسيان به رياست مهندس مهدى دوستى استاندار ولایی و انقلابی استان هرمزگان و با حضور مهندس احمد جبارى نماينده جهادی مجلس در غرب هرمزگان، حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا بارانی امام جمعه محترم شهرستان، مهندس فرهنگ سالمى فرماندار شهرستان پارسيان، اعضاى شوراى تامين شهرستان و مديران كل دستگاه‌هاى اجرايى استان در سالن جلسات فرماندارى پارسيان برگزار شد.

مهندس مهدى دوستى استاندار هرمزگان گفت: پهنه شهرستان پارسیان تاکنون هیچ مطالعاتی در حوزه شیلات برای پرورش ماهی در قفس نداشته است از این رو مصوب شد که به فوریت مطالعات این طرح در شهرستان انجام شود و ظرف سه ماه مطالعات جامعی که قابلیت عرضه به سرمایه‌گذار و مردم محلی را داشته باشد آماده شود.

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: مسئله‌ی دیگری که در پارسیان وجود داشت بحث کیفیت خدمات درمانی بود که مصوب شود ۳۰ تخت درمانی به ظرفیت بیمارستان رستمانی اضافه شود و برای تحقق این مهم بخشی از کار را صنایع انرژی‌بر پارسیان متقبل شدند و بخش دیگری نیز از طریق اعتبارات استانی تامین خواهد شد همچنین تامین تجهیزات را نیز از طریق وزارت بهداشت انجام خواهیم داد.

مهندس دوستی تاکید‌کرد: تهیه یک دستگاه سونوگرافی مناسب و یک دستگاه MRI در دستور کار قرار خواهد گرفت که امیدواریم دستگاه سونوگرافی نهایتا تا دو ماه آینده و دستگاه ام‌ آر آی تا پایان سال تامین شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان بیان‌کرد: ۱۵ طرح هادی روستایی مربوط به ۱۵ روستای شهرستان از گذشته باقی مانده بود که مصوب شد در یک بازده زمانی مشخص به اتمام برسد و ۵ هنرستان و مدرسه نیز دیده شد که انشالله بتوانیم تا مهر ماه امسال آن‌ها را به بهره‌برداری برسانیم و در حوزه هنرستان‌های تخصصی نیز قرار شد هنرستان پتروشیمی و علوم و فنون دریایی را در یکی از مجتمع‌های  موجود راه‌اندازی کنیم و رشته‌های آن را ایجاد کنیم تا کار ایجاد زیرساخت و ساخت و سازهای آن  انجام شود.

وی عنوان‌کرد: در حوزه برق نیز مشکلاتی در حوزه نوسانات، تکمیل شبکه وجود داشت و با کمک مهندس جباری در این حوزه مشکلات کمتر شده و مردم منطقه دسترسی بیشتری به برق پیدا کرده‌اند.

دوستی اظهارداشت: ۹ طرح ورزشی که شامل سالن، زمین چمن مصنوعی و طبیعی نیز در جلسه امروز برای پارسیان مصوب شد و در حوزه بازارچه‌های ملوانی ۴ بازارچه در بوستانو، زیارت، شیوء و مغدان دیده بودیم تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید و در حوزه آب شیرین‌کن هم با توجه به مشکلاتی که در حوزه کمی و کیفی آب منطقه وجود دارد مقرر شد یک آب شیرین‌کن با ظرفیت تولید ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب در روز برای شهرستان دیده شود که به زودی کار واگذاری آن به سرمایه‌گذار انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: طرح‌های مناسبی نیز در حوزه آبخیزداری، توسعه کشت گلخانه‌ای، بهسازی راه‌های مواصلاتی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، احداث دیوار حفاظتی در برخی روستاها، برنامه‌ریزی برای احداث پارک جامع پتروشیمیایی متانول در منطقه ویژه و طرح‌هایی در سایر حوزه‌ها به تصویب رسید که می‌تواند سبب رشد و توسعه شهرستان پارسیان باشد.

در ادامه فرماندار شهرستان پارسيان ضمن عرض خير مقدم خدمت استاندار جهادی و نماينده مجلس و بقيه حاضرين با اشاره بر اينكه امروز نيروهاى وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، داغدار شهيد سرافراز آزاده و جانباز عزیز سردار سيد كمال موسوى هستند، ضمن عرض تسليت، گفت: ما به چهار حوزه آموزش و پرورش، بهداشت، آب و اقتصاد دريا محور در شهرستان پارسيان توجه بيشترى داريم.

وى افزود: شهرستان پارسيان نوعى منطقه استراتژيک است و با توجه به شرايط جغرافيايى از جنوب به قطر، از غرب به منطقه ویژه پارس جنوبی و از شمال به بزرگترین کارخانه آلومینیوم کشور  و از شرق  دروازه ورودی استان هرمزگان متصل است.

فرماندار پارسیان بیان داشت: اختلاف دماى شهرستان از شمال تا جنوب حدود ۲۵ درجه است و از باب جمعيت طبق آمار سال ۱۳۹۵  حدودا پنجاه و یک هزار نفر است  ولی بصورت واقعى خیلی بیشتر از این تعداد هستند که علت اصلی آن  حضور تعداد زیادی از اتباع و كارگران مهاجر فصلی و شهرستان‌های همجوار است که سرانه مصرف را تا حدود دو برابر تعداد اعلامی افزایش می‌دهد.

مهندس فرهنگ سالمی خاطر نشان کرد و گفت: جنس محروميت شهرستان استراتژیک پارسیان با مناطق دیگر از لحاظ معنایی فرق می‌كند و مصداق‌هایی از نوع محرومیت در شهرستان را همچون عدم وجود زير ساخت مناسب جهت جابجايى مسافر  به کشورهای جنوبی خلیج فارس با توجه به فاصله نزدیک شهرستان با آن نقاط، محرومیت از دریافت حق آلایندگی از عسلويه با توجه به حدود ٩٠ كيلومتر مرز آبی، محرومیت از پهنه شيلاتى جهت جذب سرمایه‌گذار در این حوزه مطرح نمود و  اضافه کرد مردم شهرستان پارسیان خودشان را با شهرستان‌هاى استان‌هاى همجوار و برخودار مقاسيه می‌كنند که نیاز به توجه بیشتری جهت ارتقا سطح معیشت، زندگی و کسب و کار آنان می‌باشد.

در ادامه جلسه شوراى ادارى، مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان در خصوص پرژوه‌های مربوطه با استاندار و نماینده غرب استان هرمزگان مطرح و بحث گفت و گو کردند و در خصوص تک تک موارد تصمیمات لازم با زمانبندی جهت اجرا آن گرفته شد.

لازم به ذکر است جلسه حدود شصت مصوبه داشت و بیش از شش ساعت به طول انجاميد.

جلسه شوراى ادارى در شهرستان پارسيان به رياست مهندس مهدى دوستى استاندار استان هرمزگان برگزار شد

 

جلسه شوراى ادارى در شهرستان پارسيان به رياست مهندس مهدى دوستى استاندار استان هرمزگان برگزار شد

 

جلسه شوراى ادارى در شهرستان پارسيان به رياست مهندس مهدى دوستى استاندار استان هرمزگان برگزار شد

 

جلسه شوراى ادارى در شهرستان پارسيان به رياست مهندس مهدى دوستى استاندار استان هرمزگان برگزار شد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.